آرشیو اخبار

برگزاری وبینار تخصصی با موضوع نمک زدایی آب با روش الکتروشیمی

برگزاری وبینار تخصصی با موضوع نمک زدایی آب با روش الکتروشیمی

وبینار تخصصی با موضوع نمک زدایی آب با روش الکتروشیمی در ساعت ۱۵ روز شنبه ۱۵ آبان ۱۴۰۰ توسط آقای دکتر محمد ترکمنزاده از دانشکده مهندسی و علوم مواد دانشگاه سارلند آلمان، در محیط اسکایپ برگزار گردید. در این جلسه آخرین روش ها و پیشرفت ها در زمینه فناوری های رایج در دنیا برای تبدیل آب دریا به آب شیرین از جمله اسمز معکوس و تقطیر معرفی شدند. همچنین، به فناوری یون زدایی خازنی (CDI) که از اساس با دو فناوری فوق متفاوت و جدیدتر است به عنوان راه حلی سبز و بسیار به صرفه تر از لحاظ انرژی مصرفی، پرداخته شد.

ادامه مطلب
کارگاه آموزش نرم افزار کامسول برگزار شد

کارگاه آموزش نرم افزار کامسول برگزار شد

کارگاه آموزش شبیه سازی افزاره های نوری با نرم افزار کامسول از تاریخ ۱۷ شهریور ۱۴۰۰ تا تاریخ ۱۵ مهر ۱۴۰۰ در ۸ جلسه ۱۵۰ دقیقه ای توسط مدرسه دانش با همکاری دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل، دانشگاه شهید بهشتی، پژوهشگاه لیزر و پلاسما و ستاد فوتونیک و مواد پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد. شایان ذکر است که نرم افزار کامسول از جمله نرم افزارهای قدرتمند و کاربردی در زمینه طراحی، مدل سازی و بهینه کردن سیستم های اپتیکی- فوتونیکی است. این نرم افزار قادر است مسائل مختلف الکترومغناطیسی را با ارائه نتایج مربوط به انتشار و آنالیز مدی به شکل گراف و تصاویر (عکس و ویدئو) حل کند که این امر محققین و دانشجویان را در درک بهتر مسائل یاری می دهد. حل معادلات در این نرم افزار بر اساس روش المان جزئی است و قابلیت مدل سازی قطعات نیمه هادی، سیستم های ذخیره انرژی، حل معادلات انتشار گرما و نیز بسیاری از مسائل کاربردی در رشته های مکانیک، عمران، و الکتروشیمی را دارد. این کارگاه با پیشنهاد گروه فیزیک و همکاری دانشکده علوم پایه برگزار شده است.

ادامه مطلب
موفقیت دانشجویان تیم المپیاد رشته ریاضی دانشگاه در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۰

موفقیت دانشجویان تیم المپیاد رشته ریاضی دانشگاه در مرحله نهایی المپیاد دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۰

اعضای سه نفره تیم المپیاد ریاضی دانشگاه در لیست ۳۴ نفر برگزیده مرحله نهایی المپیاد ریاضی دانشجویی کشور در سال ۱۴۰۰ قرار گرفته اند. خانم زهره امینی با کسب رتبه ۲۳ و زینب مسافری و نازنین میرزایی با کسب رتبه مشترک ۲۶ در لیست برگزیدگان مرحله نهایی المپیاد دانشجویی ریاضی کشور قرار گرفته اند.

ادامه مطلب